16 juni 2017

Sommarlov

Då kom då dagen när jag och John fick sommarlov. Jag jobbade halvdag, hade ett möte och hann städa lite innan jag la whiteboardpennan på hyllan för den här terminen. 

Jag hämtade John och eftersom det var hans sista dag på förskolan hade jag köpt med 2 blommor som John fick ge till de pedagoger som haft hand om honom sedan han började där. Vi sa våra hejdå och tog med Calle på en storhandling.

På kvällen hade vi bjudit in grannarna på grillning men vädret var det sämsta och det regnade så mycket att vi fick använda ugnen istället. Men det gick bra det med. John och jag hade gjort en sommartårta med jordgubbar som blev efterrätt. Barnen lekte och vi hade väldigt trevligt. Barnen somnade av en efter en i sängar och soffor innan vi bröt upp strax efter 11. En finfin start på semestern! Och imorgon blir det ännu bätte!

Inga kommentarer: