19 juni 2017

Min semester

Det allra bästa med semestern är ju när den är såhär precis i början. När man nästan inte fattar att man ska vara ledig några veckor (om man nu har turen att kunna vara det vilket jag har) och allt bara ligger framför en. Den här allra första dagen har varit fantastiskt solig och varm så John och jag tog med oss picknick till stranden och tillbringade några timmar där. På eftermiddagen hänger han med grannkompisen och jag gör typ ingenting! I kväll ska jag zumba!

Andra planer för sommaren är som följer och som jag hoppas infrias är att jag/vi ska:
*ha många ljumma sommarkvällar på altanen
*zumba minst en gång i veckan
*hänga på stranden massor
*åka till Kolmården
*fira midsommar med vänner
*äta massa mjukglass
*göra somriga utflykter i vår närmiljö
*paddla kanot och åka dressin
*lära John att sova i tält
*grilla massor
*dricka rosé
*åka flotte på Klarälven när pappa fyller 70
*gå på årets föreställning på Västanå teater
*gå/vandra i skogen
*läsa många böcker
*lyssna på alla poddar jag vill, speciellt penntricket
*plocka och äta mycket jordgubbar
*sova länge på mornarna och äta frukost ute
*eventuellt få till en liten semestertripp på tu man hand med mig och Calle

Det är vad jag hoppas på för den här sommaren.

6 kommentarer:

livet på myra sa...

Åh, dressin åkte vi ifjol. Så mysigt! Passa på att gå in i muséet också. 😍

livet på myra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Helena Roth sa...

Glöm inte mer av "göra ingenting" på listan. Tyckte du började föredömligt med en eftermiddagsdos av det idag, men det tarvas mer av den varan! :-)

Emma sa...

Helena Roth: det ingår i hänga på stranden, dricka rosé, läsa böcker. Det kanske lät mycket men jag har 8 veckors semester oxå. Jag kommer njuta o vila. Lovar!

Anna sa...

Härliga planer och tankar inför semestern! Läste igår att om man kallar sin semester för sommarlov istället så blir kanske fokuset mer på slappa än att "hinna med" :)

Gunnar Fägersten Novik sa...

Ha en bäst sommar, för egen del innebär det motsatsen - att planera mindre. Och att umgås så mycket om möjligt med andra.